Monday, June 25, 2012

Jalan Yang Baru

Assalammualaikum semua ...
Wah , dah  lama benar tak jenguk blog sampai terlupa password ...
Kejap , nak kira berapa abad saya tinggal blog ni ..hurmm...1 , 3 , 6 .... ermmm lapan bulan .... huh! http://www.emocutez.comLAPAN!!!!
My feveret numberlah!!!! ho ho ho

Hari ini , sila baca title dengan jelas dengan penuh ketelitian , ya , benar sekali . JALAN!
Saya bukan nak cerita pasal orang JKR  buat jalan raya ke or lebuh raya utara selatan .
No no no ... Jalan yang baru yang dimaksudkan adalah hidup yang baru dimulai di tempat baru . Begitu .
Okay , mungkin tajuk tak sesuai ... huhu... sabarlah saya tengah kuliah berblogging ni dengan senior semua .
Minta simpati !

Stop dengan drama tanpa tajaan !!!

Okay , terus terang saya memang pemalas dan tidak ada IDEA nak update kebender !!!
Alamak ! Tiba-tiba , ada pengakuan jujur di sini . Memang tak malu !http://www.emocutez.com
Actually ,  saya memang payah nak pegang laptop sejak saya belajar di poli Kulim ...
Kerja berlonggok bertimbun , kerja kumpulan , kuiz , test kejut-mengejut , sila baca dengan sekali nafas ...
Rasailah penderitaan saya ni  !!!!
http://www.emocutez.com hihi...
Tapi , ia membuahkan hasil . Alhamdulillah .
Tapi again , saya memang nak blogging cuma MASA  tolak saya jauh-jauh dari laptop yang sudah berkampung lamanya di dalam loker . Tapi , facebook , sempatlah juga touch sana sini . ahaks! >_<!

Berbalik saya di poli . Banyak sekali peristiwa yang saya alami sepanjang belajar di poli Kulim . Roomateku Hana , ya aku rindu kamu tak sabar nak jumpa semester depan . Cakap pasal semester , ni buat saya segan sikit . Iyelah , semua kawan sebaya saya dah semester tiga , saya ni terkedek-kedek nak menjejak kaki ke  semester dua .. Aselehe betul ... nak buat bagaimana lagi . Inilah suratan takdir yang sudah tertulis untukku.http://www.emocutez.com
huhu...
Tidak dilupakan juga!!! Hari yang membuatkan saya mencipta sejarah dalam hidup , abang alle , saya terima cabaran kamu !!!
Dari kisah love story yang dipendam , hahahaha http://www.emocutez.com. Memang kebudak-budakan  betullah . Time berlari di koridor tak berbumbung dan terserempak dengan Moon . Atoyai , jumpa Bulan Purnama pada siang hari . Memang demam betullah budak kecik ni !

Dan , kisah saya bergaduh dengan budak lelaki . Parah betul ! Tak pernah saya menangis teresak-esak sebegitu . Semua macam salahkan saya jer . Lagipun , terimalah hakikat yang hakiki lagi sebenar dan realiti tiada imaginasi , saya tak ada perasaan kat awak !!!!! huh!!! susah ke nak faham bahasa saya mudah lagi simple ? ehey...

Apa lagi ya , hurmm haaa... kisah menaiki tangga kejayaan ke bilik kuliah . Perghhh..huuu~~ http://www.emocutez.com!!! Memang kalau ada sesape nak kuruskan badan , memang saya syorkan sila panjat tangga yang terdapat satu-satunya di poli Kulim iaitu di  Commerce Department . Berpeluh-peluh separuh pengsan naik tangga yang ''CURANG'' aka curam tu ...  amacam , ada berani  ka , macha ??

Library yang sudah tersedia kerusi meja , ya saya memang degil , tetap duduk di atas lantai yang agak bersih itu . Saya selesa di situ daripada meja tinggi tu . Mimpi ngeri betullah . Baik duduk bersila atas lantaihttp://www.emocutez.com . Orang nak pandang , pandanglah I tak kisah . I okay ajer . I tahu you nak duduk di atas lantai bukan? I faham . Itulah membuatkan saya selesa belajar . Kat rumah pun saya meniarap , berguling-guling atas lantai sambil study . Sorry , tak dapat nak buang . Hanya itu saja cara yang membuatkan saya fokus dan dapat beri perhatian penuhhttp://www.emocutez.com !!!!

Baiklah , apa lagi mahu saya ceritakn . Entahlah , hahaha ..okay dah lewat malam . Esok mungkin ada cerita yang menarik . Yelah , cerita Filipina kat TV3 tu pukul 3 petang Mara Clara ... Suka cerita yang pasal budak pandai-pandai lagi baik hati ... Pencetus semangat!!

Nite..Nite...
Wassalam .. ehh .. good morning!

2 comments:

adan said...

welcome back.. ^^

td try buka blog akubasikaldanpiano,tp tak boleh buka,rupa2nya tuan blog dah tukar link..

rindu dgn penulisan blog ni.. katun2 tu tetap comel.. ^^

Najeera Yahya said...

hi dadan!!

hehe...malaslah nak buat blog baru , tular link baru pun okay ...hehe...