Saturday, April 9, 2011

Diari Cik Basikal dan Kemalangan

Assalammualaikum semua ...
Apa khabar kamu semua ? Sihatkah ?
Pagi yang indah bukan tapi sayang saya tak dapat merasainya ...

Saya mahu tanya sesuatu adakah ibu bapa anda seorang yang kaya raya ?
Pernahkah anda semua rasa tersingkir , tersisih dan sebangainya ?
Pernahkah anda berasa geram dan 'malas' apabila kuarge anda dilanda masalah ?
Bergaduh sana sini ?
http://www.emocutez.com
Pernahkah ? Jujur !!!

Ya , saya pernah ...
banyak kali ...
Sebab itu saya buat blog dan berfb kerana saya rasa sunyi ...
Serius saya katakan , saya selalu rasa sepi tetapi tak bosan ...
http://www.emocutez.com
aneh bukan ?

Jadi sesiapa yang mahu jadi kaya raya ...
tak perlulah , kehidupan seperti itu tidak menarik langsung ...
apa gunanya kalau kaya tetapi tidak kaya dengan kasih sayang ...
saya lebih rela menjadi anak kepada orang miskin tetapi mendapat kasih sayang ...
http://www.emocutez.com
Saya rindu zaman kegemilangan semasa kecil...
penuh kasih sayang , ketawa ... indahnya ...

 ''Mari saya ceritakan , peristiwa ini  berlaku tahun lepas ...
Saya baru sahaja pulang dari rumah pak ngah dan mak ngah ...
Keadaan masa tu hujan dah hampir malam ...
saya terpaksa redah juga ...
dek kerana ada budak mana ntah yang menaiki motor bersama temannya ...
http://www.emocutez.com
apabila mereka melintasi saya , orang belakangnya telah menolak saya ...
dan saya bergolek  ke atas lopak air ...
Beg  laptop saya hampir jatuh ke dalam ban ( tali air untuk sawah ) ...
Syukurlah , saya sempat capai tali beg tu ...
fuhhh , kalau tak ....

Lengan saya luka , dahi saya tercalar sikit sebab ada ranting yang besar di situ ...
kerana ada pokok besar .... 
 seluar di lutut terkoyak dah rasa macam penyanyi rocker pula...
lutut calar sikit sahaja ...
http://www.emocutez.com
saya okay jer !!!
baju basah dan kotor , sejuknya lagi  dan  rantai basikal jatuh ...
http://www.emocutez.com
cuba kamu semua bayangkan keadaan saya masa tu ...
sempat lagi saya berangan  ada seorang jejaka datang menyelamat ...
wah , menarik !!!
http://www.emocutez.com
Tapi semua tu tenggelam apabila ada sebuah lori hampir sahaja mahu langgar saya ...
hujan sangan lebat , boleh pula pemandu lori kecil tu bawa laju di kawasan kampung ...
lori tu sempat menyumpah seranah kat saya ...
hai ~ ~ ~ ...

Saya pun tolak basikal pulang ke rumah , perlu melalui jalan yang berbatu dekat
rumah tok imam ... jalan yang paling mencabar ...
Sampai sahaja di kawasan perumahan saya , saya dikejar anjing milik orang India pula
dengan tenaga yang ciput , saya lari sekuat hati dan jiwa raga
dengan tolak basikal sambil melaung Allahuakbar !!!
http://www.emocutez.com
takut wei , kalau kena gigit ???
merana hidup ceq ni hah !!!

Saya harap bila saya sampai rumah nanti , mama dan abah akan tanya
'' Ada luka tak ? Sakit tak ?''
saay tersenyum lebar dalam hujan lebat ....
rasa berdebar-debar pula ...
tapi sampai sahaja rumah ...

mama dan abah terus soal membuatkan saya terkedu dan mahu menangis :
'' Jatuh kat mana ni ? Laptop , kamera dan hanfon mama kena air tak ? ''
saya hanya menggeleng kepala lalu memasuki bilik ...
http://www.emocutez.com
apabila masuk bilik saya terus campak beg laptop ke atas katil ...
Lepas membersihkan diri dan saya duduk dekat dengan tingkap
dimana piano saya di situ ...
saya tak faham sesuatu , saya selalu mengharap sesuatu yang muncul  ...
di tingkap bilik tu ...
lagu ni yang berirama dalam hati dan kepala ....
dan saya terikut sekali :
I could go back to every laugh
But I don't wanna go there anymore
And I know all the steps up to your door
But I don't wanna go there anymore

Talk to the wind, talk to the sky
Talk to the man with the reasons why
And let me know what you find

I'll leave my window open
'Cause I'm too tired at night to call your name
But just know I'm right here hopin'
That you'll come in with the rain

I could stand up and sing you a song
But I don't wanna have to go that far
And I, I've got you down, I know you by heart
And you don't even know where I start

Talk to yourself, talk to the tears
Talk to the man who put you here
And don't wait for the sky to clear

I'll leave my window open
'Cause I'm too tired at night to call your name
Oh, just know I'm right here hopin'
That you'll come in with the rain

I've watched you so long
Screamed your name
I don't know what else I can say

But I'll leave my window open
'Cause I'm too tired at night for all these games
Just know I'm right here hopin'
That you'll come in with the rain

I could go back to every laugh
But I don't wanna go there anymore



Ini jalan yang saya eksiden tu ...
jalan yang berwarna putih tu ...
ia sudah diperbaharui  menjadi kecil ....

p/s : Menunggu dia , sape ntah ?? ~ ~ ~ ... hahaha
tak breakfast lagi ni , jom !!!

26 comments:

IJAT360 said...

erm..ala semua parents sayang kat anak diowang la..tapi kesian..malang tu macam bertimpa-timpa...as sabararul minal iman.. ^_^..yok bekpes

nub said...

ceq rasa hang seorang yg sgt tabah. hee..

btoi2, kena banyak sabaq. x sabaq sgt dah jom kita p memukoi. hehehehe

Nulia said...

ijat: betul tu ,timekecik ja saya rasa ... bila besar ni semua bz dgn kerja dan studi ... rumah ni sepi ... jom2 !!! brekfast !

Nulia said...

nub: tabah erk ? nthalah ...i need love ..huhu...blabla..jom g memukoi blog ...lalala..hihi

Anitafasha said...

Harap awk tabah ea? Ni semua dugaan dan ujian untuk awak..

ain asyqin said...

dlu sy cm 2 jgk,,
rse trsisih,,,
tp lpas ckp ngan someone ni,,,
die ckp sy ni mmg pndai brdikari,,,
bleh wt kerja sndri
sbp 2 la parents x amek kish sgt
sbp mreka prcya kt sy...
igt je ayt 2,sy tros ok,,
x pk bkn2 dh,,,
sy rse awk pon mcm 2,,,
xde parents yg x syg ank ok,,,
snyum ^_^

adan said...

wah.. sudah jatuh di timpa kayu balak lagi... dah tu tak de sape sudi menghulur tangan.. sabar je cik nulia.. perkara macam ni la yang mematangkan anda satu hari nanti.. insyaALLAH.. sabar er.. chill la.. jom sambung bw... lallala~~~

Nulia said...

anitafasha : ya , itu kesah dulu ...hihi...tabah di mana kamu pada ketika itu ? ngeee

Nulia said...

ain asyqin :ya ..tengk you ain ....suka kata-kata tu juga ...hihi ^_^

Nulia said...

adan : ya ..be chill adn cool ....the best thing i can do rite now .... ^_^

mira said...

huhu semua perents ambil berat dkt anak-anak diorg. well, anda sgt cool dan tabah! hee, gud job! ;)

Nulia said...

mira : erk? saya cool dan tabah ??? bagaimana ???? hai....btw ..terima kasih ^_^

JD Jen said...

Ecececeh! ayat p/s yg x tahan tuu! tunggu sape? tunggu abg lori yg hampir melanggarmu itu ye? kehkehkeh!

Nulia said...

JD JEN : here again , JD memecah suasana kalbu ...haha

memang tunggu abg lori tu , kalau jumpa dia , ceq nak langgar ngan banana car ...biar melantun masuk ban ....blabla..hihi

Solihin Zubir said...

dlm keadaan mcm tu pon smpat lg berangan jejaka kacak dtg tolong? haha.. klakar.. ;-p

nabila izyani said...

nulia..
parent ang memang ambil berat sal ang.. jgn risau laa.. =)
cume mereka tak tnjuk jaa....

Nulia said...

solihin: hihihi...saja menenangkan diri ... skali skala berangan kan.kan.kan....^_^

Nulia said...

nabila: begitukah? hurm...rasa seperti ada sesuatu ....hmmm...hihii...xpe lupakan ...^_^ ...ya , fikir dgn positif ..mama dan abah sayang nulia ..hihi

nelly said...

cewah ..ayat !
hehehe ..
nasib tak teruk dan dapat menyelamatkan laptop tu .hehehe

farah wahedda said...

HUUUUUU kak pon macam adk....kesunyiannnnnnnnnnn

Nulia said...

nelly: kenapa dgn ayat ??? hihi
itulah nasib baiklah kalau
tak kena soal siasat ngan
mama dan abah ... ^_^

Nulia said...

farah:yeke ??? huhuhuu....sisters lor !!!! ^_^

Amirrah Zawani said...

sabar yea.. walopun ibubapa tak tunjuk, tp mesti dorang syg kamu tu :)

Nulia said...

amirrah: ya ..saya harap begitulah ...^_^..thank you kak mira

hidayah zawawi said...

saba ye..:)

Nulia said...

hidayah zawawi : huhu..terima kaseh ^_^hmm