Wednesday, April 13, 2011

Jejalan Kampung Orang

Assalammualaikum semua ...
Apa khabar kalian ?
Harap semua sihat as always ...
Kenapa mukadimah sejak semenjak ni asyik sama jer ?
Bingung ...

Okay , stop membingungkan orang !!!
Sebelum itu , saya nak memohon maaf kepada Adan kerana
saya tak dapat join contest Aku Dan Alam ...
saya dah baca syarat-syaratnya ..
sudah gerenti saya tak layak ...
mesti ada gambar AKU dan alam...
malangnya , saya ambil foto beskel dan alam sajew...
huhuhu..
Good Luck ye Adan !!!
apapun , saya tayangkan juga foto-foto yang saya snap ...
Lupa nak beritahu , saya guna kamera hanfon mama ...
huhuhu...

Tara....Tara...Tara...Tara ...

Setiap gambar ni ada kisahnya tersendiri ...
Bila ingat balik , menitis air mata saya ...
huhu , sebabnya tak larat nak ketawa ...

..............................................................................................
Foto 1 : Tree's History ~ ~ ~

Kisah disebaliknya : Tengah saya  snap gambor atas ni ,
ada sorang mamat ni lalu kat situ ...
saya buat tak layan jer , pastu dia tengok saya terjengkek-jengkek kat
belakang pokok ...
 Me : Hoiii , buat apa tu ? Ambik gambaq aku ka ?
http://www.emocutez.com
Terkejut saya dibuatnya .. apalah , salamtak beri main pekik jer ~~~

Saya pun keluar dari sebalik pokok tu dan berkata
Me : Maaf , kalau abang terasa , saya ambil gambar pokok ni bukan abang !
Mamat :  La adik manis ka  ? Tak aih , abang tak terasa pon .Meh , abang tolong gak .
Adeiii , menyibuk jer mamat ni ~~~ <-- Dalam hati !
http://www.emocutez.com
Me :  Tak pelah abang , nanti pakwe saya marah . Dia dalam rumah tu  . Terima kasih jelah ye !
Rumah mana ntah saya tunjuk , main tunjuk je tadi ... hahaha ...suspen!
Mamat : Owh , ada pakwe dah ka ? Buat pa amek gambaq ni ?
Me : Adalah , project ! Maaf ye bang , saya tengah sibuk ni . Bye .
Mamat : Lah , yaka . tak palah , nanti kita jumpa lagi dan kirim salam kat pakwe ok. Bye .

Adehh .... kacau line sungguh mamat ni . Sonang-sonang jer saya tipu dia .
Time nak balik rumah , terserempak lagi ...
nasib baik dia tak perasan , dia hang out tepi sungai dengan kawan dia ...
http://www.emocutez.com
saya apa lagi , pecutlah ..tapi saya bukan merempit okay!!
saya cuma kayuh laju-laju jep ! 
kang dia kejar sampai rumah ...
http://www.emocutez.com
Habislah saya alamatnya nanti ~~~ 

......................................................................................................
Foto 2 : Mr Beskel and Miss Flora


 
Gambar ni saya snap di belakang rumah baru ...
Betapa susahnya nak snap gambar yang elok ...
kalau tak elok , maaf lah ye ...
saya tak ada idea untuk entri ... huhu
Saya tak bersalah ! Tolonglah !

................................................................................................

Foto 3 : The Blue Sky




Saya snap foto ni semasa mengayuh basikal , dek kerana tengah jalan ...
susah sikit nak berhenti ...
kalau berhenti , camne kalau ada motosikal lalu atau kereta ataupun
yang lebih besar lori ?!
hahaha ... susah , itu cari masalah lor !!!

..................................................................................................

Foto 4 : Coconut  Tree But No Monkey



Sejuk sungguh saya tengok coconut tree ni ....
Iyelah , mestilah sejuk kalau airnya dapat diminum ...
http://www.emocutez.com
perghhh ~~~ sejuk bangat !!!!
Isinya yang outih suci bak kapas ...
cuma kapas tak boleh makan , isi kelapa boleh makan ...
bayangkan ! Enaknya ! uuuuu ~~~
psssttt , kepada sesiapa yang puasa sorry bebangat!
saya tak puasa lor ! hihi
ehhhh , hari rabu mana ada orang puasa ceq .... hoho

......................................................................................................

Foto 5 : The Fabulous Cows



Fuhhh , memang jadi terkenal lembu-lembu ni ...
masuk internet ooo ~~~~
http://www.emocutez.com
hihihihi , sesape mahu order untuk raye korban ?
silakan dail nom ini 994 ye ....

............................................................................................................

Foto 6 : The Black Mooo


Ada sekor lembu ni usha saya jer dari tadi ...
http://www.emocutez.com
takutlah juga kan kalau ia kejar nanti tak pepasal !
kang tak sempat lari ke Mr Basikal Ranger saya tu ...
uhuhuhu ~~~ tak mahu !!!!

...............................................................................................................

Foto 7 : The Ban's Cat



Ala ... cutie , cutie , cutie ~~~
Kucing ni saya jumpa di ban ( tali air ) ...
hohoho ... geram aih tengok dia ....

fuhhh ... tamat sudah sesi snap snup ...
sebenarnya , ada banyak lagi ....
line sini slow , ini pun yang dikira okay dan ada ceritanye ...
soorrrryyy , kalau fotonya tak menarik ...
saya bukan pro ! saya sudah cuba yang terbaik dan sebaik mungkin !

So , saya tunggu panggilan korang ...
Tak de sesape call pun ! huhuhu ....
http://www.emocutez.com
ada kata call mamak , hohoho betul ek ?
tak apalah , siapalah saya kan ....
budak kecik kelaparan lagi kebuluran ni ....
hurm ~~~
minta diri dulu ....

p/s : Korang doakan saya dapat U ya? Saya tengah risau ni ...
banyak saingan ... huhuhu ....
interview !!!!!

16 comments:

adan said...

salam.. lawa pic yang cik nulia snap tu.. lagi2 pic kucing comel..

pasal contest tu.. tape cik nulia sy tak kesah gak.. sy dah tau dah syarat tu akan membatalkan niat cik nulia.. saje je nak kenakan.. kehekhekeh...

semoga berjaya masuk U kelak er.. ^_^

senyumSOYA said...

gmba meow tu cumei...meow2~ bestnya nek basikal pusing2 kg~ lalalal

farah wahedda said...

alaa cantek ape pic2 tu semua....kreatif what hehee

Anonymous said...

Aduh.. Nulia ckp psal air kelapa. Hmm.. My feveret..

kindergartenlibrary said...

wah ...sangat lawa pemandangan !!

Najeera Yahya said...

adan: huhuhuhu~~~ aligato kozaimas adan-san ^_^ hihi

Najeera Yahya said...

senyumSOYA: yep! memang best pun ..jom2 !!!!

Najeera Yahya said...

farah wahedda : huhuhu~~~x cantiklah , nmpak pelik dan biasa ..

Najeera Yahya said...

AnitaFasha: uuu~~~~my feveret too ...jom g terjah greai minuman kelapa...wawawawa~~~

Najeera Yahya said...

nelly: huhuhu~~bendang jer penuh ...hulalahulalaa..hihi

Amoi said...

kalau edit sikit gambar bunga tu mesti cantik

nice work :D

Najeera Yahya said...

amoi:huhuhu....saya tak reti edit ...thank you ^_^

Solihin Zubir said...

ala.. ada org nk ngorat, jual mahal plak.. ;-p

walaupunn cuma pkai kamera henpon, tp nmpk ada bakat la.. hehehe...

Najeera Yahya said...

solihin:hahaha~~~saya tak suka lelaki yg membentak gitu ...perasanla nak amek gambor dia ...huhuhu...

masih byk lagi pelu belajar ...^_^

Najeera Yahya said...

solihin:hahaha~~~saya tak suka lelaki yg membentak gitu ...perasanla nak amek gambor dia ...huhuhu...

masih byk lagi pelu belajar ...^_^

Mohd Firdaus said...

ooo..pndai mnipu org kata dh ade pkwe ye...huhuu.tktik yg bgus2..huhuhu..suka tgkp gmbo ye...sm la kita.. ;D