Sunday, February 13, 2011

Adindaku , Aris Zarith

Assalammualaikum...

Hari ini , seperti biasa rutinku sebagai penganggur menunggu rezult SPM kuar 14 Mac ....
Semalam hingga pukul 3 pagi , saya berkuliah dengan Hasif ...
belajar bahasa arabi ... hehehe...

Tapi mata ni x boleh lelap ...
Rasanya , semlaam tidor pukul 5 pagi ....
hahaha ....

Tahun ini , boleh kukatakan banyak sekali peritiwa berlaku ....
tapi , tak nak cerita ...
hahaha .... seganlah ...
:d

Adindaku ditimpa masalah pula ...
Mari saya ceritakan sedikit mengenai adindaku ni ...

Namanya Harith tapi ...
lebih dikenali ...
Aris Zarith kadangkala kekawan dia panggil Bulu ....
hahahak...
terguling-guling saya dengar kawan dia panggil gitu ...
BULU ???

kalau kakaknya ni , panggil per ??
Sayap ??
Wings??
hehehe...
abaikan sahaja , macam pelik jer ...

Adindaku ini memang cool orang jer ....
kerana kegantengannya ( kacaklah , buat tak tahu pulak )
hehehek...
dia tak minat bloging , fb-ing , twitter-ing dan sejenisnya ...
adikku ini minat game jenis battle ...
ahahaha ...
kononnya , nak jadi tenteralah katakan ...

Keiistimewaan adikku adalah ..
otak dia memang otak geliga ...
suka berfikir terutama sekali bab motor dan komputer ....
saya angkat white flag dululah ...
haha...
terok-terok...

ramai orang dengki dengan dia ....
kasihan adikku ...
Mari ku ceritakan ...

Pada suaru hari , tidak pasti hari dan minggunya...
 kereta seorang cikgu perempuan berketurunan --- dialih parknya ...
malangnya , ada seorang gadis mana entah tuduh adikku yang buat...
budak perempuan tu , kalau saya dapat memang nak kena karate ....
makanya , adikku dipanggil ke pajabat ...

Apakah cikgu di sana tidak dapat berfikir dengan logik akal yang rasional ???
bagaimana adikku boley angkat kereta tu sorang-sorang ....
Aneh ! Tak masuk akal betul !
Marah orang dibuatnya ...
Cikgu tu kata dia mahu saman RM15000 kepada ayahku ...
dia mahu kami sekeluarga masuk jail ....
ish , geramnya !!!
Sudahlah , tidak ada bukti hanya mendengar kata-kata pelajar perempuan tak gune tu...
terus percaye bulat-bulat ...
Cikgu-cikgu  ...

Adikku balas :

'' Maafkan saya cikgu , jika saya tidak bersalah dalam hal ni . Bapa saya akan saman cikgu pula
menuduh saya tanpa alibi  !''

'' Saya sudah punya bukti , ada seorang saksi pelajar perempuan yang beritahu saya .''

'' Cikgu percaya kata-kata mereka ? ''

'' Ya , sebab itu saya mahu saman kamu .''

Iklan : Saya pernah bergaduh dengan adikku , memang petah berbicara ...
saya pun kalah ...
budak perbahasanlah katakan ...
hahaha...

Lepas itu kes ini dibawa ke balai polis ....
wahwah , cikgu dah melebih-lebih ni ...

Yang menariknya , PK HEM tidak lapor kepada ayah dan mama ...
Adikku ingat PK HEM sudah inform ...
rupanya tidak ...

Maka pada hari ini , adikku cerita ...
namanya sudah dimasuk ke balai ...
Ayahku sangat berang ....
lalu ayahku pergi ke sekolah dan bertanya mengenai masalah ini ...
PK HEM terkedu ... huhuhu...

Rupa-rupanya , bukan adikku yang buat ...
kes sudah selesai ....
sudah ada suspek ...
masalah sekarang , nama adikku telah disenarai di balai ....
ini semua gara-gara  cikgu tu ....

Petang ni , maksud saya sekarang ini ...
ayah saya akan berjumpa cikgu itu di rumahnya ...
Sudahlah, kes selesai ...
selepas itu mendiamkan diri ...
buat macam innocent pulak ....
geram...geram....
kasihan adikku , dia tidak mahu ke sekolah sejak-sejak ini ...
dia belajar kat rumah sahaja ...
geram sungguh ....

'' Macam mana nak cerah masa depan adik kalau cikgu tu mengada-ngada ,
 adik malas nak pergi sekolah , mama tukarkan adik ke sekolah abahh jelah .
Adik sudah menci tengok cikgu tu , buat salah , tuduh orang bukan-bukan ...
tak minta maaf pula tu ... ''

Sekarang ini sedang  menunggu laporan daripada ayahku ...
kasihan adikku , tak lalu makan ...
hurm...


kami cedey tahu ....


2 comments:

JD Jen said...

Kalu perlukan bom jangka untuk cikgu sengal itu, sila roger ye? Sini ade byk stok! hehehe!

Nulia said...

hahaha..okay ...roger !!!... XD