Thursday, February 10, 2011

Sweet Little Family

As-Salam...

Selepas beperang dengan perasaan ...
Pagi ini mahu cerita tentang famili kecilku di kampung ...

Hampir setiap petang , Nulia pergi rumah saudara di kampung ...
Tidak lama lagi , dalam bulan Jun ini
Nulia akan berpindah ke sana...
Ohh ... pasti meriah ...
Bolehlah , bermain piano bersama anak saudaraku ...
Belajar berpidato .. haha
main badminton...
terjun ban bersama-sama di belakang rumah ...
masak bersama-sama...
Ia sangat menarik , bukan ?

Tinggal di kawasan perumahan di sini ...
memang membosankan ..
serius kukatakan ...
sudahlah , malas mahu omong tentang mereka...
Biar ia terkunci...

Kembali kepada Little Family ...

Beberapa hari yang lepas , Nulia berbasikal ke rumah pak ngah ...
wah , petang itu sangan indah ...
Hanfon berkamera ini selalu bersama ..hehe
mahu ambil gambarlah untuk blog hehehe...

Ya , mungkin agak kuno kedengarannya , bebasikal ???
faktor utama adalah ... tak ada lesen
kedua ... tak reti bawa motor ...
kalau bawa juga sah , kompom tergolek .... terguling ke dalam sungai sedalam ..
hurrmmm..tidak pasti ...tapi dalam juga...
ketiga....gaya hidup sihat ..muahaha...
sihat konon ..selalu curi makan cokelat lor....
keempat ... rindu zaman kanak-kanak....
kelima...satu pengakutan untukku supaya dapat bergerak solo ...
hehehe....

Sambil Nulia ambil gambar klik sana , klik sini ...
rupanya , tindak-tandukku telah diperhatikan oleh sekumpulan anak kecil
yang bebasikal di sekitar situ...
Aduyai , ke patut ...
diorang gelak kepada kite ...
nak kena ni...
Nulia pe lagi ..kayuh buat tak tahu..
ku sempat juga lempar senyuman  semanis dan selebar mungkin ...
hahaha..tolonglah ...tok sei puji diri sendiri...eiiee....



 hah ..selepas melalui jalan ni ...
ku terserempak dgn sekumpulan kanak-kanak itu ...
bila nulia sudah melintas mereka..
teros mereka gelak...
hei....sabor jelah .... goram dibuatnya...

Kayuh dengan tenang , angin sepoi-sepoi bahasa ...
wah ... tak terucap ni...
tak dapat  bayang nanti tinggal di kampung ...
hahaha..
First time in my life ....
tinggal beberapa hari itu adalah ..
ini tinggal terus di kampung ..
hahaha..
bulan Jun .... bestnya .....

Bila sampai di rumah pak ngah ...
rupanya , mak ngah tak sihat ...owh..
yang bestnya , aku suka masakan kak umi...
salah seorang sepupu ku yang berstatus sudah bernikah , beranak tiga..
hehe

kak umi , buat donut ...
masya-Allah ...sedapnye dengan lembutnya , panasnya ...
tak amek pula gambarnya sebab ralit dengan keenakkannya yang mencairkan ...
huhuhuhu....

ada gambarnya ..tapi , kena pic sendirilah pulak..
huhuhu..segan-segan ....hahaha..
tidak bersedia lagi  mahu muncul di khayalak ramai ..hahaha


Anak saudara ku ... ni , sudah belemoih ... haih , main kat mane ni ???
Memang suka kamera ... budak-budak ...
siaplah semua nanti .... blog ini bakal dipenuhi foto diorang je ..
hahaha...


Cubaan ambill gambar guna tangan sebelah kiri ...
aduyai , ini hasilnya ..kesian Nana ...rambut je nampak ...

Budak-budak ni , kalau jumpa ku...
entahlah , boleh masuk hospital...
yelah , tarik sana sini ..
aduyai .....
penat , kita dibuatnya ......hahaha

Apapun , kepada sesiapa yang mengenali ku ....
datanglah rumah raye nanti ..

hahaha..puasa tak lagi ...dah nak raya ???
............@_@........


4 comments:

nabila izyani said...

nulia..
ang raya apa.. hahha

kalu kt shout box.. tukar url..
sebab tyme nulia msuk bell nyer shout box.. nak tekan balik blog not found..
kan nulia punye blog http://alkisahnadyra.blogspot.com

tapi kt shout box jadi
alikisahnadyra.blogspot.com..

telebih i laa
hihi

Nulia said...

hahahaha....owh yaka ???
aduyai .... tulah taip laju-laju lagi ...hahaha

owh okay .. thanks bangat ....

raya pe ntah , kemaruk nak raya ..ahahahahahaha...

searchforpeace said...

Indah ,,,,..

Nulia said...

haha...apa yg indahnya ... ^_^