Sunday, March 6, 2011

Pilihan Hidup ?

Assalammualaikum semua ...
Morning2x

Selepas breakfast dan tiba-tiba ada sesuatu yang melintas di fikiran saya ...

''  PILIHAN '' dan '' PERSOALAN ''

Pilihan ? Persoalan ?

Arhhh , susahnya nak buat pilihan ...
kadang-kala kita tak akan berfikir dahulu sebelum membuat pilihan ...
tanpa menilai , tanpa berfikir yang mana satu salah dan benar ...
adakah kita membuat pilihan yang betul ?
bersediakah kita menghadapinya jika ia diluar jangkaan kita ?
tapi , kadang-kala pilihan yang salah boleh menjadi pilihan yang betul ...
betul ke ??
hurm...

Semangat ? Keyakinan ? Berani ?
Ke mana semua tu pergi ?

Arhhh , banyak sangat persoalan ....
Begitukah hidup yang penuh dengan persoalan dan pilihan ?
Bila pilihan banyak sangat maka wujudlah persoalan ....
begitukah ???

Banyak sangat perkara yang berlaku belakangan ni ...
banyak sangat pilihan yang perlu dibuat ...
banyak sangat persoalan yang bermain di fikiran ...
apa maksudnya ??

adakah saya terlalu mengejar kesempurnaan ?
adakah saya takut menghadapi kegagalan ?

hurm...............
nak sambung makan , masih lapar ....


17 comments:

nelly said...

Sebelum menentukan apa2 ..
kita kena fikir dan yakin untuk buat keputusan .
=)

Nulia said...

nelly : ya betul tue.... ^_^tenks

mamayung said...

yup,kena fk baik buruk dan risiko yang bakal di terima apabila satu2 keputusan hendak di buat.

Surie said...

EMM..mmg byk persoalan la awk ni..hehe~
klau dh buntu sgt, mntk ptunjuk dgn Allh..buat solat istikharah..istikharah ni bkn utk pilih jodoh je tau..untk semua aspek kehidupan kita..dan mintak la juga pendapat org yg lagi berpengalaman..

klau byk ketidakpatian, byk persoalan, doa byk2 agar segala urusan dipermudahkan..jgn pk byk sgt k..all d best dik!

Amirrah Zawani said...

hidup ni penuh dengan pilihan dan persoalan.. pandai2 lah kita nak pilihnya.. :)

AmYcOzZo said...

persoalan terdorong dengan minda yg bertanya dan pilihan terdorong dengan nafsu dalam jiwa :)

Solihin Zubir said...

buat la pilihan yg terbaek...
jgn main tembak or pkai dadu mcm soalan objektif tu.. heheh..

kau kesah ke?? said...

emm.. biasalah hidup ni macam-macam tak gitu?

Nulia said...

mamayung :hurm , betul tue....^_^ bersemangat!!!

Nulia said...

surie:owh ya , mcm manalah sya boley terlupa pasal istikharah..hehe...tenks krn ingtkan ..huhuhu ^_^

Nulia said...

amirrah zawani :ya , betul tue....boleh pening dibuatnya ...hehe ^_^

Nulia said...

amycozzo:owh begitukah ??? rumit2...

Nulia said...

solihin:hehehe..of coz ....hehehe..kalau main tembak , jadi apa ye ???hehe

Nulia said...

kau kesah ke ?? : betul3 ....memang macam2 hidup ni....kompleks ....^_^

Whoopz said...

Kekadang sampai masa bila kite dah xde pilihan.. Juz go with the flows..

Rose Johari said...

a'a...macam2 persoalan kan, tapi piilhan? Kekadang rasanya macam dah takde pilihan...

Nulia said...

whoopz: owh , begitu pulak ..hurm...maknanya ia complicatedlah tu bila tepaksa buat pilihn bgitu

rose : hurm.... betul tu